Op zondag 23 september 2018 organiseert Autoclub Noordzee vzw reeds voor de 7e keer de Houtlandslalom te Torhout.
Deze onbekende, maar daarom niet minder beminde tak van de uitgebreide resem autosportactiviteiten is een leuke instapklasse. Ieder kan er met gelijk welke wagen een dagje voertuigbehendigheid oefenen! Dit zowel met een gewone dagelijkse, een speciaal voor deze sport opgebouwde wagen, als met een rallywagen, oldtimer, ...
De fun en de steun, de loyaliteit onder de deelnemers, de kleinschaligheid van deze evenementen en de lage (financiële) instapdrempel vormen een leuke combinatie met het plezier van autorijden centraal.

Het is de bedoeling om zo vlot mogelijk tussen de poortjes te laveren. Deze "poortjes" zijn plastieken buisjes in een houten blok met een tussenafstand van precies 4 meter. De materialen zijn zodanig gekozen dat ze geen gevaar vormen voor toeschouwers en bij het raken een minimum aan schade toebrengen aan de voertuigen.
Slalom is dan wel een snelheidswedstrijd, de maximum gemiddelde snelheid op het traject van ruim 1500 meter mag niet hoger zijn dan 50km/u. Snelheid is dus een belangrijke factor, maar wie een "poortje" raakt krijgt 5seconden straftijd. Een poortje missen of in de verkeerde richting berijden zorgt dan weer voor 20 seconden straftijd.

Iedere editie doen de parcoursbouwers hun uiterste best om steeds weer een licht aangepast en verbeterd parcours te kunnen voorschotelen aan de deelnemers. Afgewisselde technische stukken die uiterste behendigheid en concentratie vergen, als vlottere stukken waar wel eens een valstrikje kan zitten zorgen steeds voor een leuke cocktail die voor ieder type wagen te doen moet zijn.

Graag verwelkomen we u als deelnemer, toeschouwer of medewerker om slalom te leren kennen en te genieten van de bijzondere sfeer. De toegang is gratis!

Mvg,
Het voltallige bestuur van Autoclub Noordzee vzw.